Olie lekkage
Moderators: Bestuur, Administrator
Olie lekkage
Beste GSXR vrienden, Ik heb deze winter mijn Gsxr 1000 L0 zelf een grote beurt gegeven. Hierbij o.a. olie en filter vervangen en klepspeling gecontroleerd. Nu na de eerste keer rijden zat op een gegeven moment de motor geheel onder de olie tijdens de eerste rit.
Nadat ik deze weer thuis heb gebracht blijkt bij op temperatuur brengen van de motor op de bok en wat extra gas geven er olie te spuiten uit een klein gaatje net onder de uitlaatpoort (rechter cilinder vanaf de rijpositie). Ik zie dat er onder elke uitlaatpoort zo'n gaatje zit.
Weet iemand wat het doel is van deze gaatjes en waardoor deze olie kunnen lekken?
Nadat ik deze weer thuis heb gebracht blijkt bij op temperatuur brengen van de motor op de bok en wat extra gas geven er olie te spuiten uit een klein gaatje net onder de uitlaatpoort (rechter cilinder vanaf de rijpositie). Ik zie dat er onder elke uitlaatpoort zo'n gaatje zit.
Weet iemand wat het doel is van deze gaatjes en waardoor deze olie kunnen lekken?
-
- You own the racetrack
- Berichten: 507
- Lid geworden op: dinsdag 23 oktober 2007, 19:02
Re: Olie lekkage
Goedemorgen,
Ik zal je bericht even doorsturen aan leden met technische ervaring.
Groet,
Jos
Ik zal je bericht even doorsturen aan leden met technische ervaring.
Groet,
Jos
Je kunt niet overal een meester in zijn, maar..... ik doe mijn best!
Re: Olie lekkage
Die gaatjes zitten er voor naverbrandings zuurstof te geven weet ik uit mijn hoofd.
En staan in verbinding met de uitlaatpoort.
Hoe daar olie uitkomt ben ik deels nu ff kwijt.
Maar dat daar beluchting zit klopt.
Wellicht perslucht opzetten en kijken wat er gebeurt.
Sindskort weet ik ook dat als de krukaskeering lekt bij/achter de dynamo je bigend te weinig smering krijgt en dat die oliedruk en lekkage ook ergens naar toe moet.
Of dat ook "afgezogen" wordt is nog uit te zoeken.
Kom ik later op terug
Mvg Ruud
En staan in verbinding met de uitlaatpoort.
Hoe daar olie uitkomt ben ik deels nu ff kwijt.
Maar dat daar beluchting zit klopt.
Wellicht perslucht opzetten en kijken wat er gebeurt.
Sindskort weet ik ook dat als de krukaskeering lekt bij/achter de dynamo je bigend te weinig smering krijgt en dat die oliedruk en lekkage ook ergens naar toe moet.
Of dat ook "afgezogen" wordt is nog uit te zoeken.
Kom ik later op terug
Mvg Ruud
Re: Olie lekkage
Ik ben er inmiddels achter dat dit gaatje in verbinding staat met het bougies gat boven in je kleppendeksel. Gisteravond al alle delen rondom het kleppendeksel verwijderd en inderdaad was de bougiedop zeiknat van de olie.
Vanavond het kleppendeksel verwijderen en de pakking rondom de bougies vervangen. Waarschijnlijk is deze beschadigd of zat deze dubbel.
Bedankt voor je reactie.
Vanavond het kleppendeksel verwijderen en de pakking rondom de bougies vervangen. Waarschijnlijk is deze beschadigd of zat deze dubbel.
Bedankt voor je reactie.
Re: Olie lekkage
Klopt,
Maar er is ook verbinding tussen uitlaatpoort (achter klep uitlaatbochtzijde) en luchtfilter.
Kwam ik achter tijdens zoeken naar vacuüm lekprobleem srad injectie systeem model X 1999.
Systeem meet/voelt daarop.
En je had er niet bijgezet dat er maar uit 1gat of allemaal olie lekte.
Dat draingat zit er voor afvoer water of in jou geval lekkende olie naar bougiegat vanuit die lekkende ronde klepdeksel pakking.
Maar er is ook verbinding tussen uitlaatpoort (achter klep uitlaatbochtzijde) en luchtfilter.
Kwam ik achter tijdens zoeken naar vacuüm lekprobleem srad injectie systeem model X 1999.
Systeem meet/voelt daarop.
En je had er niet bijgezet dat er maar uit 1gat of allemaal olie lekte.
Dat draingat zit er voor afvoer water of in jou geval lekkende olie naar bougiegat vanuit die lekkende ronde klepdeksel pakking.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast